Vastaajat pääsevät arvioimaan esimerkiksi toimiston ja asiakkaan yhteistyön tuloksellisuutta ja sujuvuutta. Toimistot saavat tietoa mahdollisista kehityskohteista ja vahvuuksistaan suhteessa kilpailijoihin.

Markkinointipäättäjillä on nyt mahdollisuus ottaa kantaa ja vaikuttaa suomalaiseen markkinointiosaamiseen Vuoden toimisto –tutkimuksessa, joka pyörähti käyntiin viime viikolla.

Tavoitteena on kehittää suomalaista markkinointiosaamista, kaupallistamiskykyä ja markkinointipalvelujen tarjontaa Suomessa, joten järjestäjät toivovat mahdollisimman kattavaa vastaavajoukkoa.

Alma Median käynnistämä tutkimus on tähän mennessä lähtenyt kaikkiaan 727 vastaajalle, jotka tutkimuksessa mukana olevat toimistot ovat nimenneet. Vastausaika jatkuu marraskuun puolelle.

Vuoden toimisto -tutkimus ottaa kantaa markkinointipalveluja tarjoavien toimistojen osaamiseen ja palvelukykyyn. Vastaajat pääsevät arvioimaan toimistokumppaniensa osaamista.

Tutkimuksen tulokset julkistetaan 10. helmikuuta 2017 palkintogaalassa, johon vastaajat pääsevät osallistumaan. Tapahtumassa palkitaan toimistot, joiden asiakkaat ovat markkinoiden tyytyväisimpiä.

Ruotsalaisen Regin konseptiin perustuvalla tutkimuksella kartoitetaan markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin, merkittävimpiä toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä ja markkinointialan kehityssuuntia.

Suomessa tutkimuksen tiedonkeruusta ja tulosten analysoinnista vastaa tutkimustoimisto Norstat Finland, konseptin markkinoinnista ja jalkautuksesta Alma Media, Mainostajien Liitto ja markkinoinnin valintakonsultti Breezeway.

Regin toteuttama Årets Byrå on toteutettu Ruotsissa 16 vuotena peräkkäin. Tutkimuskonseptin on koettu Ruotsissa nostaneen markkinoinnin arvostusta.

Markkinointi&Mainonta on osa Alma Mediaa.

Linkki artikkeliin: http://www.marmai.fi/uutiset/vuoden-toimisto-tutkimus-pyorahti-kayntiin-6594317

Julkaisija: Markkinointi&Mainonta