Koko markkinointiviestintäalan kattavan Vuoden toimisto -tutkimuksen vuoden 2020 finalisti-lista on valmistunut. Markkinointipäättäjät ovat nostaneet kymmenessä kategoriassa 34 toimistoa finalistien joukkoon.

Vuoden Toimisto (Årets Byrå) -tutkimus on merkittävin Ruotsin markkinointialan tutkimuskonsepti ja se järjestetään ruotsalaisille jo 20. kerran. Neljännen kerran Suomessa järjestettävään tutkimukseen osallistuu yli 60 toimistoa ja kilpailuun asti ylsi 59 toimistoa.

Tutkimuksen vastaajina ovat markkinointipäättäjät toimistojen asiakkaista. Tänä vuonna vastaajamäärä on kasvanut reilusti, tänä vuonna vastauksia kertyi 1046 kappaletta (viime vuonna 825). Alma Media toimii tutkimuksen ja kilpailun kumppanina, ja Norstat Finland kenttätyön partnerina.

”On erittäin hienoa, että kiinnostus Vuoden Toimisto -tutkimusta kohtaan kasvaa sekä toimistoilta, että markkinointialan asiakkailta. Olemme myös iloisia siitä, että meillä tänä vuonna on toimistoja jopa kymmeneen eri kategoriaan”, sanoo Regin Pia Grahn.

Tutkimuksen vastaajina ovat markkinointipäättäjät toimistojen asiakkaista. Tutkimus kartoittaa markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin, toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä sekä markkinointialan kehityssuuntia.

”Tutkimuksen tarkoituksena on edesauttaa markkinointi- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden ja toimistojen tuloksellista ja pitkäaikaista yhteistyötä, jotta nämä yhteistyöt ja koko markkinointiala kehittyisi ja kasvaisi”, sanoo Pia Grahn.

Markkinointipäättäjät ovat nostaneet kymmenessä kategoriassa seuraavat 34 toimistoa finalistien joukkoon. Finalisti-toimistot ovat kategorioittain, aakkosjärjestyksessä:

Asiakasymmärrys ja –kokemustoimistot

Frankly Partners
Marketing Clinic

Brändi ja design –toimistot

Agency Leroy
BOND

Markkinointiteknologiatoimistot, suuret, myyntikate yli 2 miljoonaa euroa

Columbia Road
Idea Development ID
Marketing Clinic
OIKIO Digital Performance Agency

Markkinointiteknologiatoimistot, pienet, myyntikate 650.000-2 miljoonaa euroa

Arvo Partners
Suomen Digimarkkinointi

Mainostoimistot, suuret, myyntikate yli 5 miljoonaa euroa

Bob the Robot
Drama Queen Communications
TBWA\Helsinki
Valve

Mainostoimistot, keskisuuret, myyntikate 2-5 miljoonaa euroa

Grano Diesel
Ilme
Ivalo Creative
Superson
Wörks

Mainostoimistot, pienet, myyntikate 650.000-2 miljoonaa euroa

Marvelous Finland
McCANN Helsinki
Palveluiden markkinoinnin toimisto Ida Fram
Sherpa
Staart
Unfair

Mediatoimistot

Carat
IUM
Virta Helsinki

Tapahtumatoimistot

Lataamo Group
MKTG Finland
PULP Agency

Viestintätoimistot

Kaiku Helsinki
OSG Viestintä
Republic

 

Vuoden Toimisto 2020 kilpailun voittajat julkistetaan palkintogaalassa, Bio Rexissa 5.2.2020.

 

Lisätietoja:

Pia Grahn, Regi Research & Strategi Ab, puh. +4670768 8101

Kirsi Stenberg, Alma Media. kirsi.stenberg@almamedia.fi