Koko markkinointiviestintäalan kattavan Vuoden toimisto -tutkimuksen vuoden 2020 voittajat on palkittu. Asiakkaiden arviointiin perustuen parhaat toimistot valittiin kymmenessä kategoriassa.

”Onneksi olkoon kaikille voittajille! Asiakassuhteiden kehittäminen on pitkäjänteistä ja tärkeää työtä ja tutkimus antaa osallistuville toimistoille paljon arvokasta tietoa ja ymmärrystä omista vahvuuksistaan ja myös kehitysalueistaan. Vuoden voittajatoimistot ovat tehneet mahtavan työn”, sanoo Pia Grahn, tutkimustoimisto Regin Nordic Brand Director.

Vuoden Toimisto (Årets Byrå) -tutkimus on merkittävin Ruotsin markkinointialan tutkimuskonsepti ja se järjestetään ruotsalaisille jo 20. kerran. Neljännen kerran Suomessa järjestettävään tutkimukseen osallistui yli 60 toimistoa ja kilpailuun ylsi 59 toimistoa.

Tutkimuksen vastaajina olivat toimistojen asiakkaat eli markkinointipäättäjät. Vuoden 2020 tutkimuksen vastaajamäärä kasvoi merkittävästi, vastauksia kertyi 1046 kappaletta. Alma Media toimii tutkimuksen ja kilpailun kumppanina, ja Norstat Finland vastaa tutkimuksen toteuttamisesta.

Markkinointipäättäjät arvioivat kymmenessä kategoriassa parhaiksi toimistoiksi seuraavat toimistot:

Asiakasymmärrys ja –kokemustoimistot

Frankly Partners

Brändi ja design –toimistot

Agency Leroy

Markkinointiteknologiatoimistot, suuret, myyntikate yli 2 miljoonaa euroa

OIKIO Digital Performance Agency

Markkinointiteknologiatoimistot, pienet, myyntikate 650.000-2 miljoonaa euroa

Suomen Digimarkkinointi

Mainostoimistot, suuret, myyntikate yli 5 miljoonaa euroa

TBWA\Helsinki

Mainostoimistot, keskisuuret, myyntikate 2-5 miljoonaa euroa

Grano Diesel

Mainostoimistot, pienet, myyntikate 650.000-2 miljoonaa euroa

Sherpa

Mediatoimistot

IUM

Tapahtumatoimistot

Lataamo Group

Viestintätoimistot

Republic

 

Lisätietoja:

Carola Katter, Regi Research & Strategi Ab, carola.katter@regi.se

Kirsi Stenberg, Alma Media, kirsi.stenberg@almamedia.fi