Markkinointiviestintäalan Vuoden Toimisto-tutkimuksen vuoden 2024 finalistit ovat varmistuneet.

Tänä vuonna markkinointipäättäjät ovat nostaneet 29 toimistoa finalistien joukkoon. Tämän vuoden ranking ja palkintomuutoksien mukaan noin puolet osallistuvista toimistoista ovat finaalissa kahdeksassa eri kategoriassa. Finalistit ja myös sitten kultaa, hopeaa tai pronssia voittavat toimistot valikoituvat kategoriat huomioiden, sekä myös 21. eri kriteerin perusteella jotka huomioivat toimistojen toiminta ja koko erot.

Regin Vuoden Toimisto on sekä Suomen että Ruotsin merkittävin markkinointiviestintälan tutkimus. Ruotsissa Regin Årets Byrå järjestettiin nyt 24. kerran ja Suomessa jo kahdeksatta kertaa (vuodesta 2016). Suomessa tutkimus sai asiakasarvioita noin 120:lle markkinointiviestintätoimistolle, ja tutkimuksen vähimmäismäärän vastauksia sai n. 50 toimistoa, joista finalistit valikoituivat 21 kriteerin mukaan.

Tutkimuksen vastaajina ovat toimistojen asiakkaina olevat markkinointipäättäjät ja tutkimukseen saatiin n. 700 vastausta. ”Koska olemme muuttaneet tämän vuoden tutkimuksen ranking ja nimitys perusteluja, näkyy tämä sekä finalistimäärässä että sitten myös voittajien määrässä. Tänä vuonna on jaossa sekä Vuoden Toimisto Kulta, Hopea että Pronssi nimityksiä, sekä mahdollisesti yksi Platina nimitys. Palkintojen jaon yhteydessä avaamme myös nimityksiin tarvitut pistemäärät. Odotamme mielenkiinnolla markkinan reaktiota tutkimuksen ja kilpailun uudistuksiimme, toteaa Regin Carola Katter.”

Regin Vuoden Toimisto -tutkimus tarkastelee vuosittain markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin, toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä sekä markkinointialan kehityssuuntia. Tänä vuonna tutkimus käsitteli erityisesti AI:n vaikutusta koko toimialaan, ja tutkimus kartoitti myös toimistojen tunnettuutta Image-kysely osiolla.

Tutkimuksen tarkoituksena on edesauttaa markkinointi- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden ja toimistojen yhteistyötä, jotta koko markkinointviestintäala kehittyisi ja kasvaisi.

Vuoden Toimisto 2024 -kilpailun voittajat julkistetaan palkintogaalassa 29.2.2024 Korjaamo Kulmasali-tilassa kello 14:00-16:00.
Seuraavat 29 toimistoa ovat markkinointiviestintäostajien tutkimusvastauksista valikoituneet finalistien joukkoon.

Finalisti-toimistot ovat aakkosjärjestyksessä:

Aller Ideas (Sisältömarkkinointi- ja Some toimisto)
Bo Business (Mainostoimisto)
Brandkind (Mainostoimisto)
Diamonds Helsinki (Mainostoimisto)
Drama Queen Communications (Mainostoimisto)
Grapevine (Digitoimisto)
GroupM Finland (Mediatoimisto)
Hansdotter (Mainostoimisto)
Idea Group (Viestintä/Tapahtumatoimisto)
Initiative (Mediatoimisto)
Insight ja Mediatoimisto NØRR3 (Mediatoimisto)
KarpaloGroup (Mainostoimisto)
Kuulas Helsinki (Asiakasymmärrys- ja kokemustoimisto)
Kuulu (Mainostoimisto)
Lataamo Group (Tapahtumatoimisto)
ME Studio (Tapatumatoimisto)
Nitro (Mainostoimisto)
nSight (Asiakasymmärrys- ja kokemustoimisto)
NTRNZ media (Mainostoimisto)
OSG Agency (Digitoimisto)
OSG Viestintä (Viestintätoimisto)
Sherpa (Mainostoimisto)
Suomen Digimarkkinointi (Markkinointiteknologiatoimisto)
Superson (Mainostoimisto)
Troot Finland (Sisältömarkkinointi- ja Some toimisto)
Tulus (Viestintätoimisto)
Valve (Mainostoimisto)
Verkkoasema (Markkinointiteknologiatoimisto)
Virta UM (Mediatoimisto)