Kustannukset toimistoille

Kilpailuun osallistuminen on kaikille toimistoille veloituksetonta.
Toimistot voivat hankkia maksullisen toimistokohtaisen raportin, saadakseen omaa toimintaansa koskevat arviot. Tutkimuksen tulokset ovat luottamuksellisia ja toimistokohtaisia tuloksia eikä asiakastietoja luovuteta ulkopuolisille.

Vuoden toimisto 2020 -kategoriat

Kilpailussa on kymmenen pääkategoriaa. Toimisto voi ilmoittautua useaan kategoriaan halutessaan (max 2). Tällöin kumpaankin kategoriaan toimitetaan omat vastaajalistat.

Vuoden 2020 erikoisteema on ”Toimiston kehitys- ja kasvu”.

KATEGORIAT 2020:

1. Asiakasymmärrys ja -kokemustoimistot

2. Brändi ja design -toimistot

3. Mainostoimistot, iso, myyntikate yli 5 miljoonaa euroa

4. Mainostoimistot, keski, myyntikate 2-5 miljoonaa euroa

5. Mainostoimistot, pieni, myyntikate 1-2 miljoonaa euroa

6. Markkinointiteknologiatoimistot, iso, myyntikate yli 5 miljoonaa euroa

7. Markkinointiteknologiatoimistot, pieni, myyntikate 1-5 miljoonaa euroa

8. Mediatoimistot

9. Tapahtumatoimistot

10. Viestintätoimistot

Tutkimukseen osallistumisen kriteereitä toimistoille ovat:

ASIAKASMÄÄRÄ

Toimiston on hyvä toimittaa koko asiakasrekisterinsä viimeiseltä 12 kuukaudelta. Mitä enemmän kontakteja tutkimuksen käytössä on – sitä parempaan tulokseen pääsemme. Toimisto tarvitsee vähintään kahdeksan asiakasyrityksen kommentit osallistuakseen kilpailuun.

MYYNTIKATE JA MARKKINOINTIPANOSTUSTEN MÄÄRÄ

Jotta asiakas voi arvioida toimistoa, ostojen tulee olla riittävällä tasolla. Asiakkaan ostojen yhteissumma on vähintään 25 000 € viimeisen 12 kuukauden aikana, siis 1.7.2018-30.6.2019. Asiakassuhde on kestänyt vähintään 6 viimeiset kuukautta tai pidempään.

Katso alla tarkemmin kategorioittain edellytettävät myyntikate ja markkinointipanostusten määrät.

• Mainostoimistot
1. Myyntikate 650.000 – 2 miljoonaa €
2. Myyntikate 2 – 5 miljoonaa €
3. Myyntikate + 5 miljoonaa €

• Markkinointiteknologiatoimistot
1. Myyntikate 650.000 – 5 miljoonaa €
3. Myyntikate + 5 miljoonaa €

Muissa kategorioissa toimiston viimeisen tai kuluvan tilikauden myyntikatteen tulee olla vähintään 650 000 €.

• Asiakasymmärrys ja -kokemustoimistot
• Brändi ja design -toimistot
• Mediatoimistot
• Tapahtumatoimistot
• Viestintätoimistot

AIKATAULU 2019/2020:

Touko-kesäkuu: Projekti lähtee käyntiin ja raportin tilaaminen alkaa.
Elokuu: Toimistot välittävät asiakaslistat Regille, vuodentoimisto@regi.se
Syys-marraskuu: Tutkimuksen kenttätyö – netti ja puhelinhaastattelut.
Joulukuu: Regi julkistaa osallistujalistan = toimistot, jotka saivat riittävästi arvioita.
Tammikuu: Regi julkaisee shortlistan.
Helmikuu: Vuoden Toimisto 2019 voittajat julkistetaan gaalassa Bio. Rexissä 5.2.2020
Helmi-maaliskuu: Raportit ja presentaatiot toimistoille.

VILPPI JA SEURAAMUKSET

Vuoden toimisto -konseptiin osallistuminen tietoisesti vääristetyillä toimiston asiakastiedoilla tai muilla keinoin on vastoin osallistumissääntöjä. Regillä on erilaisia metodeja, joilla mahdolliset väärinkäytökset paljastuvat. Mikäli väärinkäytöksiä ilmenee, toimistolta evätään jatkossa mahdollisuus osallistua Vuoden toimisto -arviointiin.