Tervetuloa mukaan Vuoden Toimisto 2022 tutkimukseen!

Kilpailuun osallistuminen on kaikille toimistoille veloituksetonta. Toimistot voivat hankkia maksullisen toimistokohtaisen raportin, saadakseen omaa toimintaansa koskevat arviot. Moni toimisto käyttää raporttejamme kehitystyössään. Mikäli haluatte osallistua tutkimukseen, ottakaa yhteyettä robin.jakobsson@regi.se tai carola.katter@regi.se.

Tutkimuksen toimistokohtaiset tulokset ovat luottamuksellisia ja toimistokohtaisia tuloksia eikä asiakastietoja luovuteta ulkopuolisille.

ASIAKASLISTAT 2022

Tutkimuksen laadun varmistamiseksi olemme tänä vuonna päättäneet pyytää kaikilta osallistuvilta toimistoilta kirjanpitäjän todistuksen toimitettavalle asiakaslistalle, jolla vahvistetaan että kaikki kriteerimme täyttävät asiakkaat ovat listalla.

Osallistumiskriteerit ja myyntikateraja:

Toimisto tarvitsee vähintään seitsemän asiakkaan arvion osallistuakseen kilpailuun.

Kaikki toimiston asiakkaat jotka ovat ostaneet palveluja vähintään yhteissummalla 20 000 € ajalta 1.7.2020 eteenpäin voivat vastata kyselyyn. Asiakassuhteen kesto tulee olla vähintään 6 kuukautta.

Toimiston viimeisen tilikauden myyntikate tulee olla vähintään 500 000 €.
Poikkeavan tilikauden osalta tulee toimiston myyntikate tieto toimittaa Regille viimeistään 30.11.2021 mennessä.

Onko toimistonne yhdistynyt toiseen toimistoon ja teiltä puuttuu yhteinen tilinpäätös?
Siinä tapauksessa ilmoitatte erikseen kummankin yhdistymiseen kuuluvan toimiston myyntikatteen viimeiseltä tilikaudelta.

Tutkimukseen ei tule lähettää asiakkaita jotka/joilla:

  • ovat toisia toimistoja.
  • on läheinen henkilökohtainen suhde toimitusjohtajaan tai toimiston omistajaan.
  • on saman konsernin toimisto/yritys.
  • on riidassa toimiston kanssa.
  • on pro bono tai ei-kaupallinen yhteistyö.

AIKATAULU 2021/2022

Touko-KesäkuuProjekti lähtee käyntiin ja raportin tilaaminen alkaa.
Elokuu/SyyskuuToimistot välittävät asiakaslistat ja kirjanpitäjän todistuksen Regille.
Syys-Marraskuu: Tutkimuksen kenttätyö – netti ja puhelinhaastattelut.
Joulukuu: Regi julkistaa osallistujalistan ja finalistit.
Tammikuu: Regi julkistaa Vuoden Toimisto 2022 voittajat. Palkintojakotilaisuuden muoto varmistuu ennen tilaisuutta.
Helmi-Huhtikuu: Raportit ja presentaatiot toimistoille.

Vuoden Toimisto 2022 -kategoriat

Kilpailussa on kymmenen pääkategoriaa. Toimisto voi ilmoittautua halutessaan useaan kategoriaan. Tällöin jokaiseen kategoriaan toimitetaan omat vastaajalistat. Regi arvioi kategoriat ja niiden mahdollisen päivitystarpeen Vuoden Toimisto 2021 tutkimukseen, kun olemme saaneet mukaan kaikki osallistuvat toimistot. Pidätämme myös oikeuden muuttaa kategorioiden myyntikate rajoja.

KATEGORIAT 2022

Asiakasymmärrys ja -kokemustoimistot
Asiakasymmärrys ja –kokemustoimistot jalostavat ja tuottavat ihmisten käyttäytymisestä, motiiveista ja tarpeista asiakkaiden liiketoimintaa tukevia (markkinointiviestinnällisiä) ratkaisuja.

Brändi ja design -toimistot
Brändi- ja designtoimistot tuottavat brändin liittyvää positiointia, viestintää sekä brändien muotoilua ja niihin liittyvien tuotteiden/palvelujen kehittämistä.

Digitoimistot
Digitoimistot ovat erikoistuneita digitaalisten strategioiden laatimiseen ja teknologisten (web, mobiili) ratkaisujen ja sovelluksien tekniseen toteuttamiseen ja digitaaliseen markkinointiin.

Mainostoimistot, iso/keski/pieni (ks. alla alustavat myyntikaterajat)
Mainostoimistot neuvovat, suunnittelevat ja toteuttavat markkinointia, profilointia ja kampanjoita eri asiakkaille eri kanaviin.

Markkinointiteknologiatoimistot, iso/pieni (ks. alla alustavat myyntikaterajat)
Markkinointiteknologiatoimistot opastavat, suunnittelevat, kehittävät ja toteuttavat data- ja markkinointiteknologiaratkaisuja yritysten tarpeeseen. Nämä toimistot auttavat myös näiden työkalujen ja alustojen käytännön hyödyntämisessä. Esimerkkejä palveluista ovat tietopalvelut, analytiikkatyökalut, optimointialgoritmit sekä tekniset ratkaisut, jotka tuottavat kohdennettua ja personoitua sisältöä, markkinointiviestintää ja palveluja.

Mediatoimistot
Mediatoimistot neuvovat, suunnittelevat, ostavat ja välittävät asiakkaan media-ja viestintäaktiviteettejä ja sisältöjä asiakkaan puolesta ilman omaa omistusta kyseisissä viestintäkanavissa.

Sisältömarkkinointitoimistot
Sisältömarkkinointitoimisto on erikoistunut tarjoamaan sisältöjen suunnittelua ja tuotantoa asiakkaan omiin, ansaittuihin tai ostettuihin kanaviin.

Tapahtumatoimistot
Tapahtumatoimistot ideoivat, suunnittelevat, tuottavat ja käytännössä järjestävät kokonaisvaltaisesti (myös sisältäen viestinnän) mitä tarvitaan omaan, sponsoroituun tai tuotettuun tapahtumaan tai usean tapahtuman sarjaan (esim kiertueet).

Viestintätoimistot
Viestintätoimistot laativat suunnitelmia ja tuottavat sisältöjä sekä toteuttavat että jakavat viestintää ei-ostettuihin kanaviin. Viestintä voi olla sidosryhmiin fokusoitunutta tai luonteeltaan erikoistunutta, kuten strategista, muutos- tai kriisiviestintää.

MYYNTIKATE

Pidätämme oikeuden muuttaa kategorioiden myyntikate rajoja.

• Mainostoimistot
1. Myyntikate 500.000 – 2 miljoonaa €
2. Myyntikate 2 – 5 miljoonaa €
3. Myyntikate + 5 miljoonaa €

• Markkinointiteknologiatoimistot
1. Myyntikate 500.000 – 2 miljoonaa €
2. Myyntikate + 2 miljoonaa €

VILPPI JA SEURAAMUKSET

Vuoden toimisto -konseptiin osallistuminen tietoisesti vääristetyillä toimiston asiakastiedoilla tai muilla keinoin on vastoin osallistumissääntöjä. Regillä on erillaisia metodeja, joilla mahdolliset väärinkäytökset paljastuvat. Mikäli väärinkäytöksiä ilmenee, toimistolta evätään jatkossa mahdollisuus osallistua Vuoden Toimisto-tutkimukseen.