Vuoden toimisto -tutkimuksen tämän vuoden finalistien lista on valmistunut.

Markkinointipäättäjät ovat nostaneet kymmenessä kategoriassa 34 toimistoa finalistien joukkoon. Koko markkinointiviestintäalan kattavan tutkimuksen parhaat löytyvät tästä joukosta ja kategorioiden parhaat palkitaan Helsingissä 5. helmikuuta.

Vuoden Toimisto -tutkimus on merkittävin Ruotsin markkinointialan tutkimuskonsepti, jonka on perustanut tutkimustoimisto Regi. Årets Byrå -nimellä tutkimus järjestetään Ruotsissa tänä vuonna jo 20. kerran. Neljännen kerran Suomessa järjestettävään tutkimukseen osallistui yli 60 toimistoa ja kilpailuun asti ylsi 59 toimistoa.

Tutkimuksen vastaajina ovat markkinointipäättäjät toimistojen asiakkaista. Tänä vuonna vastaajamäärä on kasvanut reilusti, vastauksia kertyi 1 046 kappaletta, kun viime vuonna vastaajia oli 825.

”On erittäin hienoa, että kiinnostus Vuoden Toimisto -tutkimusta kohtaan kasvaa sekä toimistoilta että markkinointialan asiakkailta. Olemme myös iloisia siitä, että meillä tänä vuonna on toimistoja jopa kymmeneen eri kategoriaan”, sanoo Regin Pia Grahn.

Tutkimus kartoittaa markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin, toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä sekä markkinointialan kehityssuuntia. Asiakkaan mielipide kiinnostaa, ja tutkimus kelpaa työkaluksi kehitykseen.

”Tutkimuksen tarkoituksena on edesauttaa markkinointi- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden ja toimistojen tuloksellista ja pitkäaikaista yhteistyötä, jotta nämä yhteistyöt ja koko markkinointiala kehittyisi ja kasvaisi”, sanoo Pia Grahn.

Alma Media toimii tutkimuksen kumppanina, ja Norstat Finland kenttätyön partnerina. Markkinointi & Mainonta on osa Alma Mediaa.